ДОСЛІДЖЕННЯ ФІЗИЧНИХ ПРОЦЕСІВ У ТОРЦЕВІЙ ЗОНІ ТУРБОГЕНЕРАТОРА ПРИ МЕХАНІЧНИХ УШКОДЖЕННЯХ КРІПЛЕННЯ ОСЕРДЯ СТАТОРА
Article_8 PDF

Ключові слова

турбогенератор
математичне моделювання
торцева зона
осердя статора
система кріплення
механічне ушкодження
діагностика

Як цитувати

Кучинський, К. ., В. . Крамарський, Д. . Хвалін, і В. . Мистецький. «ДОСЛІДЖЕННЯ ФІЗИЧНИХ ПРОЦЕСІВ У ТОРЦЕВІЙ ЗОНІ ТУРБОГЕНЕРАТОРА ПРИ МЕХАНІЧНИХ УШКОДЖЕННЯХ КРІПЛЕННЯ ОСЕРДЯ СТАТОРА». Праці Інституту електродинаміки Національної академії наук України, вип. 57, Грудень 2020, с. 065, doi:10.15407/publishing2020.57.065.

Анотація

За допомогою математичного моделювання механічних процесів у системі кріплення осердя статора торцевої зони потужного турбогенератора отримано закономірності зміни основних параметрів у разі обриву головок стяжних призм осердя статора. Визначено, що раптове руйнування однієї чи декількох стяжних призм призводить до поздовжнього коливання інших їхніх робочих головок і, відповідно, жорстко зв’язаною з ними натискної плити. Хоча таке коливання незначне, але розповсюджується вздовж усієї поверхні натискної плити з максимальним значенням у зоні обриву та подальшим зменшенням із віддаленням від цієї зони й тому може бути зафіксоване з використанням наявних датчиків вібрації через їхнє встановлення на натискній плиті. З огляду на те, що вібрації розповсюджуються вздовж усієї поверхні плити, є можливість використання обмеженої кількості датчиків. Але оскільки зміни вібрації незначні, то в цьому випадку виникає складність контролю, що вимагає використання датчиків високої чутливості та обчислювальної апаратури великої інформативності. Згідно з показниками датчиків можна визначати кількість обривів головок стяжних призм осердя статора та, відповідно, кількість їхніх робочих головок. На додаток це явище можна використати для діагностування розпресовування зубцевої зони осердя статора. Оскільки одним із важливих напрямів покращення контролю та діагностики турбогенераторів є виявлення, то наявність таких знань дасть можливість прийняти оптимальне рішення щодо подальших заходів. Бібл. 8,  рис. 8., табл. 2.

https://doi.org/10.15407/publishing2020.57.065
Article_8 PDF

Посилання

Titko O.I., Kramarskyi V.A. Mathematical modeling of vibration processes in the stator core fastening system of a turbogenerator at the sudden breakage of coupling prisms. Pratsi Instytutu elektrodynamiky NAN Ukrainy. 2016. No 44. Pp. 43–50 (Ukr.)

Yoshihiko I., K. Takahashi. Finite element modeling of turbine generator stator end windings for vibration analysis. Electr. Power Appl. 2016. Vol. 10. Iss. 2. Pp. 75–81.

Kuznecov D.V. Development of methods for processes research in the stator cores fastening units to a turbogenerators housings and improvement in their diagnostics under operation conditions: abstract of thesis. Ph.D. Moskva. 2009. 25 p. (Rus.)

Mistetskyi V. A. A mathematical model and methods of calculation for efforts in coupling prisms of a turbogenerator stator core at the presence of defects on basis the method of absolutely solid body. Pratsi Instytutu elektrodynamiky NAN Ukrainy. 2013. No 34. Pp. 34–41 (Rus.)

Postnikov I.M., Stanislavskyi L.Ya., Schastlivyi G.G. (1971). Electromagnetic and thermal processes in the end parts of powerful turbogenerators. Kiev: Naukova dumka, 360 p. (Rus.)

Firsanov E.P. Research of thermo-mechanical processes in the one-dimensional system of rectilinear mechanically connected bars. URL: http://www/sciteclibrary.ru/rus/catalog/pages/11226.html (Rus.)

Fesik S.P. Handbook of materials resistance: Kiev: Budivelnik, 1982, 280 p. (Rus.)

Titko O.I., Mystetckyi V.A. The analysis for effect of destroyed pins quantity of a turbogenerator stator on the mechanical characteristics of coupling prisms. Pratsi Instytutu elektrodynamiky NAN Ukrainy. 2015. No 40. Pp. 85–90 (Ukr.)

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2020 К.А. Кучинський, В.А. Крамарський, Д.І. Хвалін, В.А. Мистецький

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.